5 probleme comune ale masinilor rulate descoperite de Inspector pe Teren in 2016

5 probleme comune ale masinilor rulate descoperite de Inspector pe Teren in 2016

Masinile second hand prezinta anumite probleme comune, iar in urma verificarii fizice a peste 200 de automobile in 2016, prin serviciul Inspector pe Teren, InspectorAuto.ro dezvaluie care sunt cele mai intalnite probleme si recomanda cumparatorilor sa fie foarte atenti in procesul de achizitie a automobilelor, mai ales in contextul eliminarii Timbrului de Mediu. Din datele noastre, in urma verificarilor pe teren, circa 4 din 10 automobile scoase la vanzare in Romania sunt bune de cumparat.

in 2016 am gasit multe masini bune in piata din Romania, precum si multe masini cu probleme. Automobilele vandute la noi in tara cu mai putin de 2.000 euro sunt efectiv aduse de la fiare vechi din Germania si reprezinta un risc financiar imens si de siguranta rutiera pentru cei care le cumpara. Odata eliminat Timbrul de Mediu, orice bariera impotriva acestor fiare vechi vandute la pret de automobile dispare, asa ca singurul filtru ramane vigilenta clientilor si verificarea temeinica inainte de cumparare.

 

Aproximativ 40% dintre masinile scoase la vanzare in Romania sunt bune de cumparat, in timp ce restul de 60% prezinta probleme diverse, avand nevoie de reparatii costisitoare sau pur si simplu fiind nerecomandate deoarece: au fost daune totale, reparate si repuse in circulatie; au fost reparate prost; prezinta atat de multe defectiuni incat achizitia este dezavantajoasa. Mai ales in cazul masinilor accesibile si foarte ieftine, reparatiile pot chiar depasi valoarea masinii.

 

Un client de automobil rulat poate gasi ceea ce cauta daca este atent, nu se grabeste si verifica temeinic masina inainte de cumparare. Din verificarile noastre circa patru masini din zece sunt bune de cumparat in Romania.

 

Iata mai jos problemele comune intanite in urma verificarii fizice a masinilor, prin serviciul Inspector pe Teren https://inspectorauto.ro/ro/inspector-pe-teren/

 

  • Masini avariate grav sau daune totale

 

O astfel de masina, care a fost grav avariata sau care a fost chiar dauna totala, reprezinta cel mai mare risc pentru cumparatori. Locul acestor masini ar fi la fiare vechi sau dezmembrari, insa lacunele din legislatie permit epavelor sa se reintoarca pe sosele.

 

in aceasta categorie se gasesc masini care costa peste 8.000-10.000 euro in momentul accidentului, astfel incat pentru un samsar merita sa le repare cu costuri minime si sa le vanda cu profit. Aceste masini sunt foarte periculoase pentru ca au, de cele mai multe ori, structura de siguranta compromisa. in plus, sunt reparate ieftin, fara a li se mai monta airbag-uri si capse pirotehnice in sistemele de retinere ale centurilor de siguranta. Aceste ”artificii” sunt bine mascate si greu de depistat, iar in cazul unui accident masinile esueaza in a oferi maximul de protectie proiectat de fabricantul masinii.

 

Iata un studiu de caz interesant https://inspectorauto.ro/ro/blog/reparatie-ca-la-carte-sau-cosciug-pe-roti/

 

  • Filtrul de particule pentru motorizarile diesel

 

Problemele depistate de InspectorAuto.ro tin de faptul ca multe masini Euro 4 si Euro 5 au filtrul de particule aproape infundat sau deja anulat. in cazul unei masini diesel exploatate corect acest filtru poate tine pana la maximum 250.000 km. Dar se poate infunda si mult mai repede.

 

”Problemele care apar odata cu infundarea filtrului de particule sunt multiple si afecteaza si alte componente ale motorului, cum ar sistemul EGR, turbina si galeria de admisie, etc... tinand cont ca 80% dintre masinile aduse din strainatate au kilometri dati inapoi – conform estimarilor noastre – verificarea gradului de incarcare al filtrului de particule este obligatorie”, explica Mihai Cune.

 

inlocuirea filtrului de particule este costisitoare, de regula peste 2.000 euro. Chiar si filtrele aftermarket sunt relativ scumpe, intre 500 si 1.000 euro. Curatarea lor este de asemenea o operatiune costisitoare (200-300 euro) si nu exista garantia ca vor functiona corespunzator dupa aceea.

 

Din acest motiv cei mai multi recurg la anularea acestui filtru. Din pacate operatiunea nu este considerata ilegala in Romania, desi poate transforma o masina Euro 4 sau Euro 5 in una cu norma Euro inferioara. Asadar este atat o problema de cost, cat si o problema de poluare, care, la un moment dat, poate face masina incapabila sa treaca testele RAR. Acest lucru inseamna ca utilizarea masinii in continuare presupune costuri mari, de readucere la starea initiala.

 

  • Turbina, injectoare, EGR, galerie de admisie

 

Multe dintre aceste probleme decurg din faptul ca masinile au rulaj foarte mare (evident, kilometri dati inapoi). Fiind componente de baza ale motorului diesel modern, turbina, injectoarele, EGR si galeria de admisie sunt interconenctate, iar o problema la una dintre ele genereaza o reactie in lant. Toate aceste componente sunt scump de reparat sau inlocuit, reparatiile pornind de la cateva sute de euro pana la cateva mii de euro.

 

Pentru a evita aceste probleme este esentiala inspectarea vizuala a componentelor si verificarea lor cu tester-ul. De asemenea, o solutie poate fi si orientarea catre motoarele pe benzina de noua generatie, turbo. Ele nu au aceste probleme tipice dieselului. Totusi, indiferent de motorizare, verificarea propulsorului este foarte importanta deoarece ficare motor are problemele lui specifice, iar reparatiile sunt, in general, scump de realizat.

 

  • Kilometri dati inapoi

 

InspectorAuto.ro estimeaza ca circa 80% dintre masinile second hand aduse din alte tari si scoase apoi la vanzare in Romania au kilometri dati inapoi. De cele mai multe ori nu se poate afla cu cat a fost masluit kilometrajul sau de cate ori s-a intamplat acest lucru. Iata cum arata o masina de vis pentru samsari https://inspectorauto.ro/ro/blog/cum-arata-o-masina-de-vis-pentru-samsari/

 

Decizia de a cumpara sau nu o astfel de masina este bazata strict pe starea automobilului din momentul vanzarii si pe uzura verificabila a diverselor componente. O negociere serioasa cu vanzatorul poate aduce masina la un pret rezonabil, astfel incat economia obtinuta sa fie folosita ulterior pentru eventuale cheltuieli imprevizibile generate de rulajul mare.

 

  • Probleme interne ale motorului

 

La masinile cu rulaj foarte mare incepe sa fie evidenta uzura motorului: probleme de compresie si consum mare de ulei, batai ale motorului, zgomote metalice si antigel scurs in baia de ulei.

 

Aceste probleme sunt in general greu de depistat pentru un ochi neavizat. insa daca pot fi observate simptome in momentul cumpararii ele sunt de netrecut cu vederea, chiar daca estetic masina se prezinta bine. Problemele motorului presupun cheltuieli de reparatie mari si imprevizibile.

Daca vrei sa te feresti de astfel de probleme si sa cumperi o masina buna, apeleaza cu incredere la Inspector pe Teren