Desi cunoastem fenomenul reparatiilor daunelor totale la masinile din clasa premium si lux, foarte rar am vazut o masina avariata in felul acesta si reparata astfel incat 8 din 10 cumparatori nu isi vor da seama ca au in fata o epava.
Probabil multi vor spune ca NU merita sa repari o astfel de epava, deoarce costurile de reparatie vor fi foarte mari si nu mai ramane loc de profit la vanzarea ei. Daca reparatia s-ar face ca la carte, DA, au dreptate. A repara o astfel de masina dupa standardele producatorului, presupune costuri atat de mari care ar depasi valoarea de piata a masinii si tocmai de aceea masina a fost declarata dauna totala. Pe acelasi subiect puteti citi aici, de ce este periculoasa o masina cu lonjeroanele reparate.
De multe ori reparatia nici nu mai trebuie luata in calcul daca structura de rezistenta a masinii a fost avariata serios.
Totusi, cei care repara astfel de epave pentru vanzare, o fac cu costuri minime, pe la diversi specialisti, cu piese din dezmembrari, fara sa mai puna la loc elementele de siguranta (aribag-uri, calculator airbag) care sunt foarte scumpe, cu multe taieturi, suduri, slefuiri. La final iese o masina "tzipla" vanduta la "super oferta" amatorilor de chilipiruri.
De multe ori aceste masini vor avea kilometri reali si un istoric de service curat iar multi cumparatori se vor opri doar la aceste verificari.
Cum am spus in mai multe articole pe blog, kilometrajul nu este tot ce conteaza la o masina second hand si este foarte important sa facem o verificare tehnica si de caroserie a masinii inainte de cumparare.
In clipul de mai jos veti vedea un BMW Seria 7 dauna totala, foarte grav avariat pe partea stanga si reparat intr-un atelier personal din Lituania de catre Arthur Tussik, recunoscut pe internet pentru reparatia masinilor grav avariate.