In aproape 5 luni de existenta pe piata a InspectorAuto.ro am descoperit masini cu probleme grave - incidente majore a caror valoare de reparatie depaseste 40% din valoarea masinii, kilometri dati inapoi cu sutele de mii, masini cu airbag-urile sarite si reparate cu ipsos (da, celebrul ipsos care se foloseste la tencuit peretii) si masini foste daune toatale odata sau chiar de doua ori, vandute ca "fara accident".
Astfel, am hotarat sa publicam lunar cele mai grave situatii din luna anterioara, pentru a ajuta cumparatorii sa inteleaga cu surprize neplacute ii astapta in piata second hand si ca nu trebuie nicio secunda sa lase garda jos.
Printre cele mai problematice masini descoperite luna aceasta enumeram:
- Doua Mercedes-Benz C250 CDI, de 125 kW/170 CP, respectiv 135 kW/184 CP, automate, una din 2012 si celalata din 2013, ambele aduse din Germania.
- Un Seat Leon 2.0 TDI, 103 kW/140 CP, manual, din 2005 din Romania.
- Un Ford Kuga, 2.0 TDCI, 103 kW/140 CP, manual, din 2013 din Romania.
- Un BMW 525d xDrive, 160 kW/218 CP, automat, din 2012 din Romania.
1. Parca trase la indigo, cele 2 Mercedes-Benz C250 au avut ambele cate un incident major in Germania, au fost reparate, iar acum sunt vandute ca impecabile.
Cea din 2012 a avut un incident major in Germania in 11.2013, a carui valoare estimata de reparatie era de 26.000 Euro. Tinand cont ca masina avea doar un an vechime era foarte atractiva de cumparat cu un pret foarte mic, reparata si apoi revanduta.
Valoarea masinii de noua a fost in jur de 60.000 Euro, deci valoarea incidentului a fost putin peste 40% din valoarea masinii, ceea ce in Germania inseamna de cele mai multe ori dauna totala.
Masina in cauza se afla acum la vanzare pe autovit.ro si pe mobile.de la putin sub 20.000 Euro, adica 33% din valoarea de noua, dupa mai putin de trei ani. Acesta este un prim semn de intrebare. Trebuie sa iti pui urmatoarea intrebare: Daca eu as fi dat 60.000 Euro pe aceasta masina acum trei ani, as vinde-o cu 33% din valoarea ei? (iti recomandam sa citesti si setarea corecta a asteptarilor atunci cand cumperi o masina second hand).
Cea din 2013 a avut un incident cu valoarea estimata de reparatie de 25.000 Euro in 06.2015, tot in Germania, si cel mai probabil a fost declarata dauna totala acolo. Masina a fost verificata recent pe InspectorAuto.ro si nu avem informatii despre disponibilitatea ei la vanzare pe vreun site romanesc, dar cel mai probabil este vanduta la un pret foarte atractiv care aduce un profit urias pentru vanzatorul care, cel mai probabbil, a cumparat masina la un pret de epava.
2. SEAT Leon este chiar mai "sifonat" decat cele doua Mercedes-Benz C250 descrise mai sus pentru ca are nu mai putin de 11 incidente inregistrate in Romania, dintre care 8 cu o valoare medie estimata de reparatie de peste 10.000 Lei (RON). Capul de afis este ocupat de un incident foarte grav inregistrat in 2012, a carui valoare estimata de reparatie este de 47.000 Lei (RON), cu piese in valoare de peste 40.000 Lei (RON), urmat de un alt incident grav inregistrat in 06.2010 in valoare de peste 42.000 Lei (RON). Cel mai probabil aceasta masina a fost aproape dauna totala de doua ori. O astfel de masina este de evitat pe cat posibil!
3. Ford Kuga figureaza cu un singur incident in Romania si am putea spune ca este perfect normal ca o masina din 2013 sa aiba un (singur) incident. Dar dupa o privire mai atenta pe raportul InspectorAuto.ro vedem ca acest incident petrecut in 2014 este estimat la 75.000 Lei (RON) valoare de reparatie, dintre care 86% reprezinta valoarea pieselor necesare.
Masina este inca la vanzare pe internet, iar in anunt vanzatorul specifica fara nicio retinere ca masina este "Fara Accident". Intr-o societate corecta acest lucru ar fi considerat infractiune! Cumparatorul ar trebui sa aiba dreptul sa stie ca masina pe care va plati 70.000 Lei (RON) a fost dauna totala. Mai mult decat atat, atragem din nou atentia asupa daunelor totale carora le este permisa reintoarcerea in circulatie fara nicio problema. Astfel de situatii ar trebui eliminate. O data declarata dauna totala tehnica, masina nu ar trebui sa se reintoarca in circulatie.
4. BMW 525d xDrive din 2012 figureaza cu 11 incidente cu valori medii estimate de reparatie cuprinse intre 1.500 Lei (RON) si 55.000 Lei (RON). Cel mai grav incident este cel de 55.000 Lei (RON) inregistrat in 01.2014, urmat de altul ceva mai mic, de 27.500 Lei (RON) in 03.2015. Cel mai probabil cel din urma este o ultima cosmetizare generala inainte de vanzarea masinii. Masina se pare ca a fost un client regulat al service-urilor si a trecut prin "peripetii" severe.
Concluzie: Mare atentie atunci cand cumparati o masina second hand. Exista multe masini bune, dar si multe "epave" printre ele. Conform unui studiu facut de InspectorAuto.ro 6 din 10 masini scoase la vanzare pe internet au daune ascunse.
Pe InspectorAuto.ro poti verifica istoricul masinii in mai putin de 5 minute. Afla cum!