Analiza: Piata de masini SH in 2019, probleme, solutii si predictii pentru 2020

Analiza: Piata de masini SH in 2019, probleme, solutii si predictii pentru 2020

            Piata de masini rulate este mereu in schimbare, clientii isi schimba preferintele de la un an la altul, iar intermediarii se adapteaza din mers fiind pregatiti sa le ofere ce isi doresc. Dar nu in toate cazurile cumparatorii de masini la mana a doua se aleg cu o masina buna.

In 2019, numarul autoturismelor second-hand inmatriculate a depasit 444.601 unitati reprezentand o scadere a importurilor cu peste 6% comparativ cu anul 2018 cand s-au importat 473.616 de masini sh.

In urma discutiilor cu mai multi dealeri de masini rulate, scaderea tranzactiilor a fost resimitita in piata si au profilat cumparatorul de masini rulate din 2019 ca fiind mai atent la cumpararesi ca apreciaza din ce in ce mai mult servicii de siguranta cum ar fi garantia si istoricul masinii la cumparare.

Un indiciu ca romanii au fost mai atenti decat in alti ani a fost si faptul ca verificarile online pe platforma InspectorAuto.ro s-au dublat fata de 2018, in special pe zona de daune.

O masina cu kilometri dati inapoi dar in stare tehnica buna si fara daune majore poate fi considerata OK. In schimb, o masina cu daune majore, care au afectat serios masina, nu poate fi numita o masina buna, chiar daca are kilometri reali.

In 2019, 60% din masinile verificate pe platforma InspectorAuto.ro au avut cel putin o dauna, 425 dintre acestea fiind dauna totala.

Din sondajele realizate anul trecut de InspectorAuto.ro, 90% dintre respondenti au declarat ca este mai important sa cunoasca istoricul de daune inainte de achizitie si nu istoricul de kilometri asa cum s-ar fi asteptat toata lumea.

Un alt motiv pentru care a crescut constientizarea necesitatii unei verificari a masinii inainte de achizitie este si faptul ca acestia sau prieteni apropiati au fost inselati in trecut cu o masina.

Conform unui alt studiu realizat anul trecut pe un esantion de 1.000 de anunturi cu masini second-hand publicate pe internet a rezultat ca cele mai multe masini cu daune au fost sub 10.000 euro, urmate apoi de cele intre 10.000 si 15.000 euro si de cele intre 15.000 si 30.000 euro.

Si totusi, in Romania, inca se pot vinde lejer masini care au avut daune majore pentru ca desi procentul celor care verifica masina inainte de cumparare a crescut simtitor, majoritatea cumparatorilor merg in continuare pe noroc.

Masina frumoasa, povestea vanzatorului, pretul mic, dotarile multe si kilometri putini fac din masina second-hand ispita perfecta, care ia efectiv mintile cumparatorului si trece peste tot planul pe care si l-a facut initial cu privire la riscuri si pasii de urmat.

Pentru anul 2020, exigenta cumparatorilor si gradul de constientizare a riscului cresc simtitor si totodata isi fac loc din ce in ce mai mult servicii adiacente tranzactiei cu masini rulate cum ar fi garantia, istoricul masinii, verificarea tehnica, etc. Aceste servicii ajuta cumparatorul sa faca o alegere cat mai buna si in acelasi timp ajuta foarte mult vanzatorii onesti sa vanda mai mult si mai repede.

Un alt trend pentru 2020 plecand de la observatiile facute in 2019 se refera la cererea tot mai mare de hibride second hand si de motorizari pe benzina. Aceasta tendinta vine pe fondul unor preocupari tot mai mari privind poluarea din marile orase, mediatizarea problemelor generate de incalzirea globala si intentia multor capitale europene de a taxa suplimentar si chiar interzice dieselul. Pe langa cele enumerate anterior se adauga si cresterea rapida a cotei de piata a masinilor eletrice, revolutia TESLA si faptul ca viitorul va fi clar electric,