Comunicat InspectorAuto.ro - Tepe cu masini in 2017 si cum sa te feresti de ele anul viitor

Comunicat InspectorAuto.ro - Tepe cu masini in 2017 si cum sa te feresti de ele anul viitor

Tepe cu masini in 2017 si cum ar trebui sa te feresti de ele anul viitor 

Anul 2017 este unul record pentru piata auto de masini second hand, inregistrandu-se aproape o jumatate de milion de tranzactii, profiturile samsarilor si dealerilor auto fiind si ele pe masura.

InspectorAuto.ro va spune care au fost cele mai des intalnite tepe in 2017 si cum ar trebui sa te feresti de ele anul viitor.      

Dauna totala

Cea mai grava teapa data cumparatorilor de masini second-hand a fost vanzarea unei foste daune totale.

"Din 1.000 de masini verificate online pe platforma InspectorAuto.ro in ultima perioada circa 14% au avut o valoare de reparatie care indica avarii serioase, iar aproximativ 6% au avut avarii atat de mari incat ar fi trebuit sa fie daune totale. Pentru a evita cumpararea unei epave pe roti recomandam verificarea  autoturismului in baza de date a InspectorAuto.ro, ca pas preliminar, apoi o verificare tehnica  si de caroserie intr-o unitate service autorizata R.A.R., care face inclusiv test de grosimea stratului de vopsea si verifica integritatea sitemului de siguranta (airbag-uri, centuri, calculator airbag etc)", spune Mihai Cune, fondator si director general al InspectorAuto.ro.

 

Masini fara airbaguri

O problema la fel de grava precum masinile dauna totala a fost comercializarea unor masini fara airbaguri, care in multe cazuri pleaca tot dintr-o fosta dauna totala. La prima vedere masina pe care o ai in fata si vrei sa o cumperi arata impecabil, iar la testul de diagnoza nu apare nicio eroare referitoare la airbaguri pentru ca samsarii au pus o piesa electronica in locul acestora. Daca masina prezinta urme suspecte in partea frontala sau se vad urme de interventie pe trager, are elemente revopsite, data de fabricatie a farurilor este mai noua decat masina sau imbinarea elementelor de caroserie nu este simetrica, etc. apelati la un service sa verifice atent caroseria masinii pentru urme de avarii majore si pentru a va arata ca exista airbag in volan si la pasager sau in montantii parbrizului (operatiunea dureaza aproximativ o ora si cu ajutorul unei camere endoscopice se poate afla totul).

 

Accept orice test

Mesajul accept orice test in anunt este menit sa ii descurajeze pe cumparatori sa nu mai verifice masina. Este o falsa transparenta, in ideea ca daca vanzatorul accepta un test intr-un service inseamna ca masina este conform descrierii din anunt si nu are nimic de ascuns.  Este foarte important ca masina sa fie verificata inainte de a da banii pe ea. Sunteti pe cale sa cheltuiti o suma mare de bani si ar fi bine sa stiti pe ce ii dati.

 

Filtrul de particule anulat

Masinile diesel fabricate dupa anul 2005 sunt dotate din fabricatie cu filtrul de particule, care dupa aproximativ 250.000 de kilometri ar trebui schimbat sau curatat daca se mai poate.

 

Masinile diesel care vin din Germania cu foarte multi kilometri sunt in general pe finalul vietii filtrului de particule, kilometri sunt dati inapoi si cumparatorul se trezeste cu o foarte mare problema la cateva luni dupa ce a cumparat masina.

 

In multe situatii, samsarii chiar vor anula filtrul de particule pentru ca masina sa mearga fara probleme si sa nu intre in modul de avarie, acea limitare la 3.000 de ture a motorului. Dupa anularea filtrului de particule, masina va functiona fara probleme insa va emite noxe ridicate si fum, din cand in cand, la accelerari mai rapide. Cumparatorul va afla abia la urmatoarea vizita la ITP ca masina lui are noxe peste limite si are filtrul de particule anulat.

 

Daca vanzatorul sustine ca masina are filtrul de particule nou, schimbat, dar ea are sub 200.000 km se ridica mari semne de intrebare.

 

Distributia

Samsarii iau masini cu kilometri aproape de schimbarea distributiei, intrucat pot negocia cel putin 500 de euro, cam cat costa operatiunea. Apoi dau kilometrajul inapoi fara sa schimbe distributia si ii lasa cumparatorului riscul de a se trezi cu motorul defect din aceasta cauza. De aceea, cand cumparati o masina second-hand este recomandat sa schimbati distributia daca nu cunoasteti persoana de la care ati cumparat-o si nu puteti afla rulajul real.

 

De exemplu, unii samsari vand masini cu 170.000 km si trec in anunt ca a fost schimbata distributia, care normal se schimba la 210.000 de km.

 

In momentul in care se rupe cureaua de distributie sau lantul de distributie, mai multe componente din motor vor fi avariate. Au fost cazuri in care dupa aceasta intamplare masina a avut nevoie de un alt motor. Puteti verifica daca distributia a fost schimbata, la un service; dupa ce se desface un capac se poate observa starea curelei de distributie.

 

Masini din Vest cu kilometri putini

Masinile cu kilometri putini costa in statele din Europa de Vest cu 10-20% mai putin decat o masina noua, deci sunt extrem de scumpe si nu ar merita sa fie aduse in Romania si vandute. Cu toate acestea, samsarii din Romania au aceste masini la vanzare si la un pret foarte mic, deci este clar ca autoturismele au un rulaj mult mai mare si kilometrii au fost dati inapoi.

 

Sunt cazuri cand samsarii de masini nu dau inapoi sute de mii de kilometri, o fac doar pentru 4.000 de kilometri sa zicem. Ei fac acest lucru din motive de marketing ca sa sune bine in anunt. In loc de 203.000 de kilometri, acestia prefera 199.000 de kilometri pentru ca anuntul lor sa apara la cautari cu pragul pana la 200.000 de kilometri. Este o practica des intalnita.

 

InspectorAuto.ro ofera in prezent istoricul de kilometri si daune al unei masini second-hand si are o baza de date de peste 6 milioane de inregistrari; in acest fel cumparatorul poate sti concret daca sunt pe cale sa cumpere o masina fara accident, una care a avut doar avarii minore sau una care a fost dauna totala.