Hai caci cum am vazut ca masinile cu kilometri putini nu va plac, va mai bag una cu kilometri preferati de romani: 180.000.
Mai exact 188.000 km. Si adusa de afara, ca sa nu fie la standardul de doi lei pentru Europa de Est. Fix cum ii place romanului!
Iaca un bucata Mazda d-aia SUV, CX-5. Din 2015, venita din Franta.
Cu motor 2.2 diesel, evident si 150 de cabanosi. Cutie automata, cu convertizor.
Si 4x4.
Si cum nu-i place romanului, nu foarte dotata. Fara trapa, fara piele, fara smecherii.
Si mai voia si 12.790 Euro pe ea vanzatorul. Nebun, nu? "Cum sa ceri atat pe cheliciunea asta cand sunt atatea full, mai noi si mai ieftine!?"
Pai de ce costa masina asta atat?
Sa le luam pe rand, obiectiv si transparent:
- are kilometri reali
- nu cere bani, mecanic este fix ce trebuie
- are vopsea originala
- pentru o masina de Franta, arata bine si estetic, a fost in mare parte crutata de "pupaturile" urbane
- pentru ca nu e vanduta cu TVA "masluit" ci de un dealer corect. (P.s. e prima data cand i-am vizitat, fiind si noi pe piata din Bucuresti. Nu le-am retinut numele, nici nu are importanta.)
Cam de aceea!
Altfel, o masina corecta si onesta. Caruia n-am avut ce-i reprosa.
S-a cumparat.
Pretul final nu-l cunosc, clientul fiind la distanta. Dar banuiesc ca s-au mai redus cateva sute de euro.
Cat despre Mazda CX-5..
Varu' e fan Mazda. Detine si conduce cu pofta, printre altele, o Mazda 6 cu motorul asta. Lui i-a placut.
Eu, mai impartial de fel si obiectiv, o consider putin cam prea rigida pentru drumurile noastre si pentru clasa din care face parte. Dar asa sunt Mazdele. Toate. Si antifonarea geamurilor si usilor mi se pare cam slabuta fata de competitorii directi, la acelasi pret(de nou). Altfel da, o masina inchegata, care se conduce bine, are o tinuta de drum foarte buna si un motor potent. Si cel mai mare avantaj este cutia de viteze automata cu convertizor. Mult mai buna pentru oras decat cele cu dublu ambreiaj oferite de concurentii directi. Caci, sa fim seriosi, in oras sunt conduse 90% + din timp.
Despre 2.2-ul de Mazda se discuta multe lucruri, majoritatea batand campii. Lucrurile stau asa, in realitate. Sau mai bine spus, ce trebuie sa faci ca sa nu ai probleme:
- sa faci revizia la 10.000 km (In Japonia, la mama lor, asa se face. La Europeni la 30.000. Hmmm.. da, poluam mai putin ca schimbam uleiul mai rar dar facem motoarele praf)
- sa lasi motorul sa se incalzeasca dupa ce-i dai cheie, sa nu pleci in tromba si sa te abtii sa o faci pana cand nu ajunge antigelul la 90 de grade
- sa verifici din cand in cand sorbul din baia de ulei; eventual, caci vorbim de SH, ideal ar fi sa faci o revizie temeinica (un flush de ulei, demontat baia, curatat baia, verificat/curatat pompa de ulei, inlocuit sorbul si pus ulei proaspat, bun. Si apoi, facir evizia la 10.000 km sau 12 luni)
- Mazda face regenerari dese. Mult mai dese decat competitorii. Orice regenerare intrerupta, va conduce, pe scurt, catre cresterea volumului de ulei. Si asta nu este bine. Asa ca, atentie la regenerari, ajutati masina sa si le realizeze complet!
Odata respectate cele de mai sus, masina va merge mult si bine. Doar sa nu ai ghinion absolut!
Altfel, un sorb gatuit va cauza ungere improprie si de aici stiti ce urmeaza. Si apoi se umplu forumurile de replici "Pieri Satana!" la adresa motorul asta de Mazda.
P.s. Nici la asta n-am vazut nici o diferenta fata de CX-5-urile similare facute pentru Romania.
Verificatorul vostru preferat,
Andrei
_______________________________________________________________
Voi ce parere aveti? Va place CX-5-ul?
Aveti asa ceva? Ati incercat-o?
Haideti in comentarii, sa-i ajutam pe cei ce cauta o astfel de masina cu sfaturi utile si pertinente!