Volkswagen Passat 2,0 TDi 170 Highline DSG 2015 si 462 000 KM

Volkswagen Passat 2,0 TDi 170 Highline DSG 2015 si 462 000 KM

De aproximativ 10 ani urmaresc cum evolueaza pragul psihologic al kilometrilor acceptabili pentru cumparatorii de masini seocnd hand. In tot acest timp am observat o crestere usoara a acestui prag dar tot este in urma fata de realitatea din piata.

Prin 2007-2009, dupa ce Romania a intrat in U.E. si "s-a dat liber" la importurile de masini rulate din Europa, cumparatorului roman ii era foarte greu sa accepte masini de 3-4 ani vechime cu peste 100 000 KM la bord, pentru ca el era obisnuit sa faca cu Dacia acesti kilometri in 8-10 ani. Si vanzatorii de masini ce faceau? Le aduceau masini asa cum voriau ei, cu "numai 85 000 km, conduse de o babuta pana la biserica si cu aer conditionat pentru ca era la mare cerere atunci.

Dupa cativa ani de tepe si de pacaleli, cumparatorii au trecut usor usor de pragul psihologic de 100 000 KM si acceptau si masini pana in 120 - 130 000 km. De asmenea masina trebuia sa aiba musai "Climatornic" si "Navigatie MARE" ca sa nu mai vorbim de "Xenon".

Si ca sa vezi, prin 2010 - 2011, aproape jumatate din masinile de pe autovit.ro erau setate la 115 000 sau 117 000 KM, iar cuvinte precum "Navi Mare" , "Climatronic", "Nu bate nu troncane", "Carte service", "Xenon", "Accept variante", rar lipseau din descrierea anunturilor. Tot rar mai vedeai cate o masina second hand pe la 145 000 km pentru ca probabil ii era jena chiar si samsarului sa o dea de la 350 000 km la 117 000 km.

In perioada 2012-2014 cumparatorul s-a mai educat putin si a inceput sa se sune si la aunturi cu masini de  140 - 150 000 KM.

Dupa 2015 pragul psihologic al rulajului a crescut spre 160 000 KM - 180 000 KM, ajungand chiar la 200 000 si peste, in 2017.

Dar, desi acest prag a evoluat treptat, romanului tot ii este greu sa accepte faptul ca o masina poate face si 80 000 - 100 000 Km pe an in Germania si poate avea 300 000 KM chiar la 3 ani vechime. Astfel se arunca cu capul inainte la maisni sub pretul pietei cu rulaj mic si optiuni multe, pentru ca a gasit el o super oferta si nu trebuie sa o rateze.

Atentie! Masinile cu rulaj mic sunt foarte scumpe in Germania si samsarii nu le aduc pentru revanzare pentru ca nu pot face profit la ele. Ca in orice afacere daca vrei sa faci profit trebuie sa cumperi ieftin si sa vinzi mai scump. Dar pentru ca masinile bune sunt scumpe si in Germania samsarii se orienteaza catre masini cu multi kilometri, cu probleme tehnice sau avariate, pentru a le cumpara la un pret cat mai mic.

Nu trebuie sa uitam nici apetitul cumparatorului roman pentru maisni cu optiuni din cele mai scumpe si cat mai multe daca se poate. Sa fie masina cu "clima bizonica" cu xenon, cu trapa, sa aiba o navigatie cat mai mare, cutie automata si jante pe 19, un an cat mai bun si un pret cat mai mic.

Aceasta discrepanta intre asteptarile cumparatorilor si realitatea pietei este de fapt un cerc vicios intre distorsionarea pietei de catre samsarii care au la vanzare masini cu dotari multe, kilometri putini si un pret mic ( de multe ori mai mic decat in Germania) si slaba informare a cumparatorului care, stabilind un buget, scaneaza piata si vede ca se incadreaza fara probleme la o astfel de masina.

Samsarii dau vina pe cumparatori pentru ca nu vor sa plateasca pretul corect pentru o masina buna si vor sa fie mintiti, iar cumparatorii dau vina pe samsari pentru ca ii pacalesc cu masini cu kilometri dati inapoi, cu probleme tehnice etc.

Dar din toata aceasta sarada samsarul iese de fiecare data in avantaj. Asa ca a da vina pe cumparator si slaba cunoastere a pietei de catre acesta, este de fapt doar un motiv pentru a-si justifica manevrele.

Problema cumparatorilor vine in general de la setarea gresita a asteptarilor atunci cand se gandesc la cumpararea unei masini second hand iar entru a evita acest lucru va recomand un articol scris acum ceva timp,  "7 sfaturi pentru setarea corecta a asteptarilor atunci cand cumparam o masina rulata "

Dupa toate cele povestite mai sus oare cati se vor pacali cu acest Volksvagen Passat Variant 2.0 TDI DSG din 04.2015 cu doar 462 000 KM ?

Masina arata foarte bine si nu isi arata deloc numarul de kilometri.

Volkswagen Passat 2,0 TDi 170 Highline DSG 2015 fata

Volkswagen Passat 2,0 TDi 170 Highline DSG 2015 spate

 Volkswagen Passat 2,0 TDi 170 Highline DSG 2015 descriere

Volkswagen Passat 2,0 TDi 170 Highline DSG 2015 bord

Volkswagen Passat 2,0 TDi 170 Highline DSG 2015 bord 2

 Volkswagen Passat 2,0 TDi 170 Highline DSG 2015 motor

Linkul anuntului original poate fi gasiti aici

Este o masina foarte cautata, are cutie automata DSG, are foarte multe dotari si cel mai probabil va fi scoasa la vanzare in Romania la 130 000 KM - 150 000 KM, cu un pret intre 16000 si 18000 Euro ca sa se vanda repede si sa genereze un profit de cateva mii de euro rapid.

Uite si o captura de ecran cu masini similare de pe Autovit.ro si cu preturile aferente.

autovit vw passat

Asa ca mare atentie atunci cand vreti sa cumparati o masina rulata. Sunt sanse mari sa gasiti una buna doar ca trebuie rabdare, setarea corecta a asteptarilor si verificarea masinii inainte de cumparare.

De asemenea la unele masini se poate verifica online istoricul de kilometri. Tot ce trebuie sa faci este sa bagi seria de sasiu si sa vezi datele disponibile despre istoricul masinii.